onsdag 24. juli 2013

TEDDYBJØRN KAKE

Denne kaken var jeg skikkelig optimistisk med å få til, til tross for at jeg ikke hadde bamse formen ;) hvor vanskelig er det å skjære ut en teddybjørn tenkte jeg ;)
Men det ble nok av utfordringer ;) Kakefatet som kaken skulle stå på var litt større enn en halv langpanne, så jeg tegnet malen utfra det. Da jeg laget kaken om kvelden, delte jeg langpannen i to, og la den i kjøleskapet. Neste dag viste det seg at malen var for stor for den halve delen. Burde ha skjært bamsedelene før jeg delte langpannen i 2. Learning by doing ;) Så dermed måtte jeg klippe opp formen, og puzzle sammen. Så det tok litt lenger tid enn jeg beregnet.
 
 
Var nødt å finne en løsning for å markere skille mellom hodet og kroppen, for uten det ble det veldig kompakt liksom. Så prøvde meg litt frem, og en enkel strek ble beste nødløsningen. På formen får man jo nivå forskjellene, det tenkte ikke jeg på da jeg skar ut.

 
Det meste av pynten er melkesjokoladekrem, den rosa er vanlig smørkrem med egg. Ansiktet, kronen, blomster, sommerfugler og skjørtet er laget av sugar paste.

 
Hadde egentlig planlagt roser her, men det ble for voldsomt synes jeg. Prestekragene ble mer søte og akkurat passe.

 
Planen var egentlig å trekke hele kakefatet, men så var det en kant rundt på hele fatet. Så dermed ble det vanskelig. Var ikke et must å ha navnet med, men jeg synes det blir mer personlig da. Prøvde meg litt frem. Pga lengden på navnet, så ble det absolutt penest på kanten av kakefatet.
Bursdagsprinsessen ble veldig fornøyd :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar