onsdag 4. april 2012

BALLERINA PARTY

Min lille prinsesse er veldig glad i sang, dans og drama. Og når vi da pratet om bursdags tema, så var dans det hotteste. Vi hadde Hannah Montana tema for 2 år siden, noe som ikke fenget alle. Idol var nemlig et av temaene hun nevnte nå, men vi gikk for dans og da BALLERINA PARTY. Ettersom mange av jentene danser og turner, så håpet jeg at dette ville bli suksess :)

 Det første som skulle klargjøres var innbydelsene. Jeg elsker jo å dille og dulle med innbydelser og slikt, så meg og prinsessen fant noen alternativer fra noen amerikanske blogger som jeg jobbet utfra. Det ene var en ballerina drakt, og det andre var liksom tegnede tåspiss sko. Vi likte best drakten, og gikk for den.
Slik ble resultatet. Både meg og prinsessen ble veldig fornøyd. Det mest tidkrevende her var skjørtet. Men alle ble laget på en kveld :)
På forsiden skrev jeg navnene, slik at de ble personlig.

Jeg brukte 3 fargevariasjoner. Alle skjørtene er 2 farget, lilla/rosa, lilla/hvit og lilla/svart. Glitteret rundt kanten er også forskjellig utfra hvilket skjørt de har. Rosa nyanse, lilla nyanse og litt turkis nyanse. Bling og perler er det samme på alle 3.

På baksiden limte jeg selve teksten for innbydelsen.
De ble ganske store når skjørtene var på plass, og utfordringen ble nå å få de med på skolen ;) Vi måtte rett og slett dele det i 2. Måtte frakte de i en bærepose.
Ser for meg at denne modellen fint kan brukes både til dåp, og konfirmasjon. Snittet på ballerina drakten kan gjøres mer voksen og moderne, eller mer barnslig som baby :)

Deltar i følgende utfordring med denne invitasjonen:
Scrapperiket utfordring: Perler og bling
Fashonistas Challenge : Anything goes for girls

Mye av snopet og pynten til besøket kjøpte jeg i London. Kopper og fat bestilte jeg på nett. Ballerina var ikke det letteste å få fatt i her hjemme, men heldigvis er vi kreative og hadde god tid ;)
Brukte en enkel hvit papirduk fra nille, der fant jeg også de lilla løperene (nedsatt med 70%, så det var perfekt). Letet etter lilla papirduk, men det var vanskelig. Synes egentlig dette ble penere. Oppå den lilla løperen, la jeg en gjennomsiktig løper med sølv noter fra Løiten lys. Den pyntet veldig opp :) Så kjøpte jeg litt konfetti i London, i sølv og gull, stjerner og noter.

Lagde bordkort som hang på koppene med en klype. Praktisk og enkelt. Koppene tar de gjerne med seg, så da har de navn på de. Lastet ned forskjellige ballett siluetter, hadde 6 forskjellige bilder. Dette som Synne valgte selv, kommer også på kaken. Brukte et glass, i to str, for å lage papp rundingene. En i hvit og en i sølv. Bursdagsbarnet fikk begge fargene på bånd pynten, de andre hadde bare rosa. Dette er gavebånd fra staples, som er ferdig delt i tynne remser ;)
Klar for ballerina party :)
Ballerina kaken var jeg veldig spent på, men ble veldig fornøyd. Dette er en sjokoladekake, med marshmallow foundant og smørkrem. Den opprinnelige planen var å ha foundant rundt hele, som et lokk. Men hadde for lite, så da ble redningen smørkrem rundt kantene. Funket greit det :)
Disse ballettskoene bestilte jeg på nettet, på amazon.com. Heldigvis hadde vi god tid å planlegge, for bildet på nettet var mer lilla, og ikke knall rosa. Men Synne elsket de :)

Ballerinaen er den samme siluetten fra Synne sitt bordkort. Den er malt på med konditorfarge, og deretter pyntet med svart spiselig glitter (som jeg kjøpte i London).
Fant ikke ballerina godte poser, så da ble det brune papirposer fra Staples og selvpyntet. Samme bilde som fra bordkortene, bare nå litt større. Hadde masse tyll igjen fra innbydelsene, så la det oppi posen og knøt igjen med samme sølvbåndet fra bordkortene :)
Synne elsker den nye trenden med cake pops, så det var sterkt ønskelig. Hun ville helst ha oreo cake pops, men ettersom vi hadde sjokoladekake så klarte jeg å overtale henne til muffins deig i stedet. Fant en søt bitte liten muffinsform, som man lager disse kakene med. Først dyppet vi bunnen i brun sjokolade. Deretter toppen i hvit sjokolade med rosa konditorfarge, og div pynt. Egentlig skal de stå på en kjærlighetpinne, men det var veldig lite praktisk å frakte de med seg, så synes dette var en god løsning :)
Ny tutu drakt fra London :) Veldig fornøyd ballerina :)







6 kommentarer:

  1. Seriøst Ingunn, du skal SÅ få lage prinsesse party når jeg fyller 30:P SÅ hyrer jeg deg inn som bursdags-planlegger som gjør alt for meg når jeg får barn selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Deal Veronica :) Og nå har jeg det skriftlig ;)

      Slett
  2. How precious are these! Lovely, what a fantastic party that must have been!

    Thanks for joining in at http://fashionistachallenge.blogspot.com/

    Dt Coordinator,
    Rina
    You may want to turn off your word verification!

    SvarSlett
  3. Herlige invitasjoner! Fine farger og veldig kreativt!
    Kjempe fine :)

    Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår :)
    Ha en fin dag!

    Kristine
    Scrapperiket

    SvarSlett
  4. Ooh you are clever these are all gorgeous. Teresa xx

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you :) My little ballerina princess loved them :)

      Slett