søndag 7. juli 2013

LONDON, dag 5

Dette skulle bli den store shopping dagen ;-). Vi hadde lovet Sindre nye fotball sko på turen, og ettersom han ikke fant de han ville ha i nike butikken, så ville han tilbake til den store sports butikken Lilly Whites. Så dermed dro vi dit først. Og da hadde vi en stk lykkeligere gutt med nye fotballsko :-).

Dagen i dag hadde vi bestemt oss for å bruke på Oxford street. Vidar og Sindre hadde ikke vært her før. Masse spennende butikker, og det ble litt shopping. Både gaver og andre fornuftige ting selvfølgelig ;-).

 
Vi gikk ca halvveis i Oxford Street. Da var vi mettet på shopping, og ville slappe av litt før kveldens høydepunkt. Vi hadde nemlig sikret oss billetter til Charlie and the chocolate factory. Dette var ikke så enkelt ettersom dette showet nettopp har hatt premiere. Veldig glad vi fikk tak i billetter. Vi valgte å dra til teateret noen dager før. Dette fungerte supert, og vi kjøpte 5 stk "gull billetter" til Willy Wonkas verden :-). Etter å ha studert bildene i programmet, så er vi ganske sikker på at det var selveste Wonka som viste oss vei inn til billettsalget. Han var på vei ut av teateret. Han var i hvertfall meget lik. Sindre sa det på spøk, også var det kanskje sant ;-).


Jeg var veldig spent på hvordan de sceneteknisk skulle løse alle disse rommene inni Willy Wonka sin fabrikk. Jeg var aldri redd for at det ikke skulle være overbevisende, er tross alt London liksom ;).


Men FY FLATE FOR ET SHOW :) Jeg satt målløs innimellom. Det var spekket med humor, masse flotte sanger (som dessverre ikke var kommet på cd ennå), og ikke minst det scenetekniske. Det var bare helt amazing. De brukte magi, lys, prosjektor og en svær lift (som vi egentlig ikke så men jeg skjønte at det måtte være det;) og skapte et magisk univers inni fabrikken. Hele andre akt var viet til den eventyrlige fabrikkverden. Jeg har absolutt sett bedre skuespillerprestasjoner, og bedre historier, men jeg ble så imponert over løsningen for å gjøre dette til en troverdig historie på scenen at den går høyt opp på min liste :)

Kakao bønne, ensete vi så før stk begynte ;)

"Obligatorisk" bilde med programmet, i salen :)
 
Her venter vi på andre akt, jeg hadde egentlig ikke lov å ta bilde. Men jeg trodde jeg kunne ta bilder i pausen, så fikk tatt noen før vakten kom og ga beskjed ;)



Etter forestillingen var ferdig, så oppdaget vi SAVOY sin Roll Royce utenfor. Så der var kanskje noen prominente gjester der sammen med oss denne kvelden ;) Vi så aldri hvem som gikk inn i bilen dessverre. De ble kjapt geleidet inn  bak sotete ruter i bilen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar