tirsdag 7. mai 2013

OREO CAKE POPS OPPSKRIFT

Ungene mine er veldig glad i Oreo Cake pops, så til Sindre sin bursdag var dette en selvfølge på kakebordet ;) Ettersom Liverpool var litt av temaet, så prøvde jeg å gjenspeile det litt på cake popsene og.
Ble ikke sånn veldig fotball aktig, men rød sløyfe og rødt/hvitt strø passet i hvertall inn :).
 
 
Dette er verdens enkleste cake pops å lage.
1.
Knus Oreo kjeks. Jeg pleier å lage av 2-3 pk. Blir ikke så veldig mange av en pk.
 
2.
Bland inn Philadelfia ost, ca 1 ss pr kjekspakke. Ta litt og litt. Deigen skal kunne formes uten at det klisser. Kan evt ha i melis om den blir for klissete, men det beste er å ta litt og litt philadelfia.
 
3.
Smelt ønsket type sjokolade i vannbad, trenger ikke så mye. Ta litt om gangen evt. Går fort å smelte et par ruter :)
 
4.
Form kuler av oreo blandingen, dypp sugerør/pinnen i sjokolade og trykk ned i kulen. Pinnen sitter bedre når den festes med sjokolade.
 
5.
Jeg pleier å legge de i frysen nå, dette er ikke nødvendig, men forenkler neste steg.
 
6.
Smelt ønsket type sjokolade. Nå trengs mer. Jeg pleier å begynne med ca 200 g. Dypp kulene i sjokoladen. Jeg tar kulene rett fra frysen, og dermed stivner sjokoladen fort, så strøet må strøs raskt på. Om kulene ikke er frossen, så har man bedre tid, men sjokoladen drypper mer så det blir fort grisete.
 
7.
La det stivne helt, og pynt gjerne med cellofan og sløyfe :)

1 kommentar:

  1. Så spennende :) Tror jeg har linket denne opp nå. Men skjønte ikke helt hva jeg skulle legge på bloggen min... fant ikke noe kode...

    SvarSlett