søndag 19. mai 2013

10 ÅRS KAKE TIL SYNNE

Her er kaken jeg laget til Synne sin 10 års dag. Hun og en venninne i klassen feiret dagen sammen, og inviterte til utklednings klassefest.
Jentene var usikker på om de ville ha sjokoladekake, eller sukkerbrød kake.... så dermed bestemte jeg meg ganske fort for å lage to seperate kaker. En av hver, så blir alle så fonøyde. Neste utfordring, hvordan få de til å passe sammen???
 
 
Jeg bestemte meg for å gå etter temaet de skulle kle seg ut som. Synne skulle være tryllekunster, og Stine Marie ville være popstjerne :) Mellom kakene ønsket jeg å lage en bro..... Dette var jeg sædeles spent på om ville fungere... Men i verste fall tenkte jeg at kakene matchet, og kunne stå ved siden av hverandre...
 
 
All pynten laget jeg et par dager før, slik at det fikk tørke/stivne. Broen fungerte kjempebra. Jeg laget en enkel trebro. Hadde planer om et gjerde, der 10 tallet skulle stå...men fant fort ut at det ikke ble realistisk ;) Skjærte ut en og en planke, og laget tremønster i de. Limte sammen broen dagen etter, og lot den fortsette å tørke en dag til. Malte med svart konditorfarge for å fremheve mønsteret i broen.

 
Synne sin tryllekunstner del:
 Synne skulle gjøre en tryllekunst med en levende kanin, så derfor falt valget på kaninen i flosshatten ;) En tryllestav passet også fint inn, og noen stjerner på tannpirkere måtte til ;)

 
Stine Marie sin popstjernedel:
Her ble det discokule, mikrofon og noter.

 
Rundt begge kakene laget jeg like pyntebånd med sløyfe i front.
 
Trekk, og all pynt er laget i sukker pasta :)
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar