onsdag 16. oktober 2013

ROBIN HOOD KAKE

Ettersom Synne er allergisk, så tåler ikke hun marsipankake. Dette var det som ble servert forrige gang hun spilte på DNS, på premierefesten. Dermed bestemte jeg meg for å lage en liten sjokoladekake, slik at hun tålte.
Kjente jeg angret litt da jeg hadde spurt om det var greit... Man leverer liksom ikke hvilken som helst kake til DNS ;) Prestasjonsangsten kom snikende ;)
 
Planen min ble å lage en forholdsvis enkel kake, som jeg rett og slett ikke kunne feile på ;)
 
 
Det som er formet fra fri hånd er, trærene, dammen, haien, buen og pilene. Det andre har jeg geniale hjelpemidler til ;)

 
Første gang jeg prøvde meg på kakebilde. Bestilte dette i god tid. Heldigvis hadde jeg 2 bilder, for det første klarte jeg å ødelegge. Så hvorfor lese seg opp på hvordan det skal gjøres, når man bare kan hoppe rett i det og feile ;) Bildet smuldret opp mellom fingrene mine... Tenk om jeg da bare hadde hatt ett? ;)

 
Detaljer på kaken er hentet fra stykkets handling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar