onsdag 9. oktober 2013

KORT OG GAVE TIL "BITTELILLEBROR"

Venninnen min fødte en liten prins her i slutten av september, og gave og kort hadde jeg sånn delvis planlagt (i hodet i hvertfall) ;)
Babyen har blitt kalt bittelillebror gjennom hele svangerskapet, og om jeg måler han mot mine babyer....så var han bitteliten da han ble født ;)
Vi var veldig klar for å komme på babybesøk, og klarte å holde oss nesten en uke ;)
 
Gaven kjøpte vi i London, inspirert av musikalen vi nettopp hadde sett ;) I Disney butikken fant vi nemlig den søteste Simba dressen, som han nok kan svømme i en stund fremover :)
 
 
Kortet laget jeg av en ny Spellbinder dies. Nydelig er den. Kjenner den vil bli godt brukt fremover ;) Valgte også å bruke bilde av prinsen, som jeg "stjal" fra den stolte pappaen sin side ;)

 
Tidligere har jeg egentlig brukt veldig lite fjær på kortene mine, men ser det både hos andre og på mine egne, at det blir veldig fint....i noen tilfeller. Til dette synes jeg det passet perfekt, ettersom jeg aldri pleier å overøse et guttekort med blomster og stæsj ;)


Den lille merkelappen så jeg noe lignende av på Google, så denne laget jeg selv. Litt vrient å få det til å passe akkurat til den diesen jeg hadde tenkt, men fikk det til til slutt ;) Selvfølgelig måtte jeg også ha med en luftballong. Den stolte mammaen har nemlig en svakhet for akkurat det. Luftballonger går igjen på mye av baby utstyret :)
 

 
Kortet laget jeg som et dreiekort. Slik at skrivefeltet kommer til syne når første delen dreies rundt og opp :)

 
Ideen min var egentlig å finne en kurv, og lage en slags luftballong av hele gaven. Men fant ingen passende kurver, så alternativet ble en eske som jeg selv måtte pynte. Først la jeg søte lyseblå servietter, med decopace (skrives sikkert ikke sånn;). Deretter pyntet jeg litt som jeg ville gjort med et kort. Selvsagt med en god dose av luftballong temaet ;)

 
Elsker disse charmsene. Må få tak i nye nå, snart tom. Har ikke sett noen butikker som har de.... Så må begynne å lete på nettet ;)


Stanset ut små ballonger, og formet navnet til den lille prinsen i en balongbukett :)
 

 
Måtte ha luftballongcharms på esken og :) Disse datt jeg tilfeldigvis over, og fant ut at de måtte jeg bare ha til dette prosjektet :)

 
Laget en luftballong i mer 3D, med en søtt babydikt på.



Og selvfølgelig, prikken over ien... en ballong...slik at det ble en luftballong ;)
 

 
Dere kan tro det så rart ut da vi kjørte i besøk. Luftballongen fikk nemlig være min sidepassasjer i bilen ;) Så ut som jeg hadde en gedigen smurf sittende ved siden av meg ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar