torsdag 24. oktober 2013

PANNEKAKER

Synne sin meny inneholder ofte en av hennes favoritter, PANNEKAKER.
 
 
Pga av allergien til barna, har jeg lenge vegret meg for å lage dette. Synes ikke de ble gode uten egg. Vanskelig å steke osv...
Men har endelig funnet en røre jeg er 100% fornøyd med. Så nå spiser stort sett hele familien pannekaker uten egg. Noen ganger lager jeg dobbelt, men det enkleste er å lage kun en røre. Ikke så stor forskjell egentlig :)
 
Vi pleier alltid å ha bacon til pannekakene. Synes det metter mer som en middag, enn bare sukker og syltetøy. Men vi serverer med alt tilbehør.
 
Her er oppskriften jeg bruker:
 
180 gram hvetemel
1 ts sukker
1 ts bakepulver
3,5 dl melk
3 ss smeltet smør
Litt kardemomme

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg kommenterer nå på feil innlegg, men vet ikke om min tidligere kommentar kom frem. Jeg lurte på om du tar disse bordkortene på bestilling til barndåp? (og endre farge til blått, og uten navn skrevet på)

    Link: http://ingunnskortoggodt.blogspot.no/2011/04/bordkort-konfirmasjon.html

    Nydelige kort!

    Min epost: Ingelin-n@hotmail.com

    SvarSlett