søndag 16. februar 2014

STEP 4 - VALG AV TAPET

Synne var veldig klar på at hun ønsket turkist rom. Og det var ikke bare bare å finne noe som ikke ble for "voksent" og samtidig ikke barnslig. Tok med meg Synne på Byggmakker, som ligger nærmest oss. Der har de bra utvalg i tapeter, så tenkte å starte der.
Etter å letet en god stund alene...for hjelp av noen som har peiling er det ikke lett å få der ;), så datt vi over en katalog som het kidz universe fra Borge, eller noe i den duren. Her var masse ungdomstapeter, og Synne falt øyeblikkelig for denne:
Vanskelig å se skikkelig på bildene, men alle byene er skrevet med litt sånn uthevet skrift. Spesielt de turkise, der er det litt sånn velour på en måte. De mørkegrå bokstavene er egentlig metallic sølv, også er de siste lysegrå.
Jeg sa til Synne at dette er en tapet vi kan ha på en vegg, som en brytning. Noe mer enn det tror jeg ville bli for mye. Så da letet vi videre, og fant denne:
En for så vidt ganske enkel tapet, helt turkis med litt struktur...som da ga den litt liv. Dette er eksakt samme farge som de turkise bokstavene, så de to var perfekt match. Dette er en ganske mørk turkis farge... Og det jeg da var redd for om vi tok 3 vegger med denne, var at det ble veldig mørkt og virket da mindre.....
Vi blar videre, og lander på denne:
Ufattelig kul. Vi falt for den med en gang. Men denne blir kun fin på en vegg... Så nå begynte det å bli valgets kval... Synne likte alle 3 liksom... Hvem skulle vi ta vekk?
Så begynte jeg tanken på å kombinere de 3, og da ha faktisk en fjerde tapet på siste veggen. En jeg hadde sett tidligere. Denne grå murveggen er samme gråfarge som de lyse bokstavene, så alt passet veldig fint sammen.
Den siste fargen var fra en annen katalog, men også den fra Borge:

Det er en helt enkel hvit tapet, uten noe struktur. Men det er sølvglitter i den. Jeg la merke til den første gang jeg så den, og var ganske sikker på at det ville bli riktig her. Begynte å se for meg rommet i tankene nå, og hadde en rimelig god magefølelse for 4 forskjellige vegger. Men før jeg bestilte måtte jeg forhøre meg med et par stk, for å være sikker på at dette ikke var helt på jordet ;)
Jeg fikk bekreftelsen jeg trengte, og bestilte de....må innrømme jeg var litt usikker.
 
Som dere kanskje har avslørt av bildene, så er disse tapetene kommet opp på veggen. Og vi er knallfornøyde....bortsett fra leveringstid og service på Byggmakker. Lang historie, men den ene tapeten ventet vi på i 6 uker (skulle være maks 2). Når den da endelig var kommet, så viste det seg at den hadde lagt på Byggmakker en stund, uten å ha blitt registrert. Arg....
Så dette var jo med på å forsinke prosjektet veldig. Vi fikk ikke listet, eller møblert ferdig før alle veggene var klare. Så rundt jul/nyttår stod IKKE byggmakker høyt i kurs her i heimen ;). Takk og lov for at vi ikke skulle feire julaften hos oss ;)
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar