mandag 15. oktober 2012

ANNIE KORT

Venninnen til Synne er med å spiller i Musikalen Annie, i musikalhuset på Florvåg. Dagens blogginnlegg er derfor kortet vi hadde med til henne.
Annie hadde premiere om lørdagen, men ettersom det er 2 sett med barn, så var søndagen Ibeline sin premiere. Hun spiller en av barnehjemsjentene, Pepper (sinnataggen).
Synne hadde med blomst og kort til henne, som er en koselig tradisjon ved premiere.
Jeg funderte lenge på hvordan jeg skulle lage et Annie kort. Lurte på om jeg skulle bruke bilde av henne, eller et stempel som kan relateres til rollen.
Jeg endte på stempel. Dette var det nærmeste jeg kom. Ettersom jeg hadde fått en sniktitt på kostymene da vi kjørte Ibeline til øving, så visste jeg at finkjolen i avslutnings scenen var en lyseblå matroskjole. Selv om ikke dette var matroskjole, så er i hvertfall fargen riktig ;)
Hovedfargene i kortet ble selvsagt rød og hvit, som liksom er Annie fargene.
 
 
Slik ble kortet sammenlukket. Liker veldig godt teatermaske charmsene. Denne gangen stanset jeg ut bokstaver og svirls med mosegummi, noe som ble utrolig kult :)
 
 
Slik ble kortet inni. Endte med brettekortet jeg ofte ende med ;) Magnolia jenten nede til høyre, skal liksom være Annie. Hadde ikke oransje tusj, så ble litt blanding av brunt/rødt/gult på håret ;) Ibeline ble veldig glad for oppmerksomheten, og kortet står fint utstilt i vinduskarmen hjemme hos henne :) Det er jo ingenting som er bedre enn det :)
 
 
Selve teaterstykket var supergøy :) Kan absolutt anbefales :) Det er fortsatt 4 forestillinger igjen. På Askøy, Os og Fana. Se mer info om billetter : her
Det var generelt høyt nivå på sang, og spesielt de da som hadde solosang :) Flotte kulisser og kostymer. I tillegg hadde de live orkester, noe som virkelig var prikken over i en. Både meg og Synne har spilt i Annie selv, og elsker stykket og spesielt sangene. Det som var litt annerledes her var at de har helt andre tekster enn vi hadde. Vi brukte Oslo versjonen, den som er mest vanlig, men musikalhuset bruker en mer direkte oversatt fra engelsk versjon. Sangene er likevel fortsatt like fengende, og mange av koreografiene var knallstilige :)
Meg og Synne storkoste oss :)
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Skjønne dere!!! Fineste kortet vi noen gang har fått og viser det til alle! Evig takknemlig!
    Gleder oss til vi skal se Synne og forhåpentligvis klare å gjøre litt stas på henne!!!
    Stor klem❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Var så kjekt å se på :) Ibeline var kjempeflink :) Gøy at det selger så bra og.

      Slett