søndag 29. april 2012

Bordkort Nora Nathalie

Kusinen min skal ha konfirmasjon neste helg, i Kristiansand. Hun sendte meg en melding, om jeg kunne hjelpe med bordkortene. Selvfølgelig tok jeg utfordringen :) Ønsket var hjerte bordkortene. Ettersom papirgleder la ned butikken, så forsvant den geniale utskjærer maskinen. Der kunne man trykke ut disse formene, lett som ingenting. Heldigvis fikk jeg skjært ut diverse maler i hardpapp, slik at jeg fortsatt kan lage disse skjønne bordkortene :) Bare med litt mer klippearbeid.

Vi møtte endel utfordringer, ettersom min kusine satt i Kristiansand og jeg her i Bergen. Fargene var ganske klare, konfirmanten ønsket rosa som hovedfarge. Jeg sendte forskjellige maler på ark, slik at vi fant bunnen. Det er den med gjerne mest mønster, og greiest å finne først.
Bunnen ble vi fort enig om, et rosemønstret ark. Toppen var litt mer usikker. Jeg fant et ark på Panduro, som jeg synes passet best. Det jeg videre da gjorde, var å montere sammen modellen slik jeg synes passet best. Denne ene modellen sendte jeg da sør over. Sammen la jeg også fargevalg på andre topp hjerter. Men vi hadde tydeligvis ganske like smak, for den jeg hadde montert falt best i smak. Den modellen jeg sendte, kunne da også brukes som mal når farger til lys og servietter skulle kjøpes.
Så da var det bare å sette i gang med resten av bestillingen :)


Slik ble resultatet. Romantiske og sommerlige. Sommerfuglene er laget i sølv pair, og rosa/hvit glitter ark. Blomstene er i forskjellige farger ble et fint fargespill. Hadde egentlig tenkt å ha bling på, men etter mye fram og tilbake så ble jeg enig med meg selv om at det ikke passet :)

Bestillingen begynner å ta form :)


Jeg måtte prøvepakke de i en eske, for å ca beregne str på esken de skulle sendes i. Norgespakkene er geniale, og passet perfekt for denne bestillingen på 25.

Så fort gjestelisten var klar, så mottok jeg den på mail. Deretter kunne jeg montere på navnene, og klargjøre for sending til Kristiansand. Pakkingen gikk veldig greit, men hadde heldigvis noen kort i tillegg som støttet godt opp rundt :)




4 kommentarer:

  1. Hei, hvor mye tar du for 32 slike?:-) send meg gjerne epost med svar på benedicte66@hotmail.com

    SvarSlett
  2. tar du mye for 25 slike?

    renate-sand@hotmail.com

    SvarSlett