mandag 11. november 2013

DÅPSKAKE MILLA ELISE

I går var vi i dåp til lille niesen vår, Milla Elise <3. Jeg fikk oppdraget å lage både bordkort og dåpskaken. Kjente jeg gledet meg ekstra til kaken. Baby stasj er alltid koselig å dille med :)
 
 
Bestemte meg ganske tidlig for hjerteformen. Men....den er stor, og begrenser bruken av mine kakefat. Jeg ville ha pynt og bilde rundt... Så da startet jakten på kakefatet...
Løsningen ble BYGGMAKKER ;) Rett og slett en tilkuttet sponplate, kledd med folie og sukker pasta :D Ganske fornøyd med ideen min ;)



 
Blomstene laget jeg i god tid, slik at de fikk tørke og forbli fine. Jeg har en tendens til å være litt kjapp i vendingene her, men det ender ofte med at de detter litt sammen...

 
Englevingene var noe av det første av dekor jeg VILLE ha med. De er bare så nydelige. Babyen er kledd i noe lunde det samme hun hadde på seg på babyfotograferingen. Jeg valgte rosa truse i stedet for hvit.


Supersøte klosser :)

 
Bildet er ikke spiselig denne gangen. Skrevet ut på vanlig papir. Akkurat den pynten som ligger rundt kaken, spises sjelden... Så jeg fant ut at det var ganske så mye billigere med en enkel løsning her. Bildet skulle egentlig stå bak klossene, men det stivnet ikke nok til å holde formen. Jeg prøvde forskjellige måter å bygge opp støtte bak, men det ble ikke pent. Så prøvde litt forskjellig, og landet på dette.







 
Kaken er sjokoladekake, fylt med melkesjokoladekrem og bringebærmousse. All pynt og trekking er i sukker pasta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar