søndag 5. juni 2011

DÅPSKAKE TIL ANNA

Hadde lyst å lage en fin dåpskake til niesen min sin lille prinsesse. Utfordringene var at mine små gull skulle kunne spise den og. Med en del allergier : melk, egg, nøtter og kokos, så gir det visse utfordringer. Den vanlige varianten med sjokoladekake og smørkrem er jo helt grei, men de er ganske lei. Googlet litt, og fant da marshmallow fondant... Kjempespennende. Var veldig lett å jobbe med, litt mer klissete enn marsipan, men mye finere resultat synes jeg.
Så jeg endte da med en sjokoladekake i 2 lag, med sjokolade mousse og banan som fyll, og lokk og pynt av marshmallow fondant, samt litt smørkrem, og dill og dall ;)
Kaken sett ovenfra.
Jeg hadde veldig lyst å lage puteformen, men fikk ikke fatt i formen. Så jeg endte med en selvlaget variant av en pute...
Rosa og hvite roser, med glitter.
Liten hjertekake på toppen :) Eneste problemet mitt var at jeg hadde glemt å sjekke om jeg hadde kakefat som var stort nok...og det hadde jeg selvsagt ikke... Så da ble det en bakeplate kledd i folie.... Den ble ganske stygg etterhvert som jeg snudde rundt på platen, så det var nok ikke mitt lureste trekk ;) Moral: husk å sjekk om kaken passer til kakefatet før butikken stenger ;)

2 kommentarer:

  1. WOW.. kaker og kort..du er amazing.
    Liker veldig godt den nye layouten på bloggen med etikettene..

    SvarSlett
  2. Jepp, fikk det till til slutt :) Ble ganske fornøyd med kaken. Ble jo en pute, selv om jeg ikke fikk fatt i puteformen :)

    SvarSlett