lørdag 22. mars 2014

STEP 7 - PROSJEKT KOMMODE

Denne kjedelige kommoden var starten på mitt neste prosjekt. Nemlig en kommode, dekorert med Synne sine hobbyer, som er TEATER, SANG OG DANS.
Jeg fjernet de gamle knottene, pusset den lett og ga den noen strøk med hvitmaling. Valgte blank maling for glansen, og for lettere å kunne rengjøre den.
 

 
Etter å ha malt, så tapetserte jeg fronten på skuffene. Samme tapeten som vi brukte på en av veggene på rommet. Enkel hvit med sølvglitter i. La et paljett bånd rundt kanten på tapeten. Dette var jeg heldig å finne i helt riktig turkis farge, så dermed ble det litt bling på kommoden og ;) . Disse sølv knottene passet perfekt til mitt tema, de er kjøpt på IKEA.

 
Her sees tapeten godt. Har letet lenge etter fine ordtak/visdomsord som kan relateres til hobbyen. Dette er definitivt det jeg likte best. Så sant, så sant. Hvis mine barn lærer seg å leve etter dette, så er jeg godt fornøyd :)
Skriften malte jeg for hånd, skrev forsiktig med blyant under og malte over med tynn pensel.

 
Dans/akrobatikk måtte jeg ha med. Her representert med det Synne virkelig har jobbet med å få til, bro overgang. Noe hun nå klarer :).
Her laget jeg en sjablong, og malte i sølv.

 
Mikrofonen representerer sang/musikal, som nok står Synne sitt hjerte nærmest. Det å få spille teater, synge og danse i samme stykket er jo rene Kinder egget, (som hun for øvrig også liker ;). Denne malte jeg uten sjablong, men dog etter et bilde.

 
Tradegy and comedy :) Disse velkjente teatermaskene måtte selvsagt være med. Disse er malt etter bilde. Bildet er festet med tapet lim, så malte jeg rett oppå. Pga mønsteret var det det enkleste å gjøre. 

 
Tåspiss skoene fra balletten. Disse er også malt oppå en mal.

 
Her var et annet visdomsord jeg likte.

 
Dette er et hopp som brukes både i balletten og på freestylen, så den passet også veldig fint inn. Malt etter egenlaget sjablong.

 
Venstre siden på kommoden er typisk freestyle... om ikke jeg husker helt feil, så tror jeg det heter TILT... Litt usikker ;) Her og laget jeg sjablong og malte inni.

 
Høyre siden ble viet til en vakker ballerina. Her og laget jeg sjablong og malte inni..

 
Oppi skuffene la jeg mur tapeten fra ene veggen hennes. Det  ble ganske kult.

 
Denne kommoden er som skapt for rommet til Synne. Ser ut som den hører til sengen, men det gjør den da ikke ;). Heldig med den. Så nå har hun en flott kommode, som virkelig passer inn, til alle tegnesaker og ark etc :).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar