fredag 13. september 2013

LILLA KONFIRMASJONSKORT

Her er et konfirmasjonskort jeg laget. Lag på lag, litt vintage stil. Kantene er brent, og ikke preget. Av og til er det finere med ekte brente kanter. Tar en del tid, og lukter fælt (jeg flyttet ut på altanen;), men resultatet blir veldig bra :).
 

Ble litt lag på lag inni kortet og ;).
 

 
På ene siden laget jeg lomme til pengekonvolutt.


På andre siden, trykket jeg fine dikt til konfirmanten. Plass til å skrive over og under det store diktet, og bakpå de små ordtakene :)
 

 
De små ordtakene gjemte jeg i egne lommer.
 

Her er lommen til pengekonvolutten.

 
Pengekonvolutten, som er pyntet med en pen sløyfe og en kjole charms.

 
Her fra forsiden. Litt detaljbilde av den kule pensko charmsen. Her ser man også de brente kantene bedre.

 
Et lite søtt hjerte ned fra blomstene :)

 
Ikke ofte jeg bruker mer enn 1 charms, og på dette ble det 4 ;) Sånn blir det når bestiller ikke klarer å velge ;) Men jeg var veldig klar på at det ikke ble flere enn at det så ryddig og pent ut. Men alle 4 fikk hver sin plass, slik at det så pent ut :)
Her til sist et kors til konfirmanten.


2 kommentarer:

  1. hei sitter og ser på kortet du har laget her, såå koselig :=) et sånt et kunne jeg også tenke meg å lage.
    har konfirmant neste år i sept 2015 så er tidlig ute, men liker det.
    hvordan laget du dette? Har du bare limt lag på lag? bruker du limpistol?
    mvh kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :)
      Dette er laget etter lag på lag prinsippet ja. Også da slik at det blir lommer til disse taggsene som stikker ut på siden.
      Jeg bruker aldri limpistol. Bruker enten doddeltsidig tape, eller quick glue fra panduro. Den tørker fort. På disse lommene brukte jeg dobbelsidig tape..
      Normalt ville jeg svampet kantene for å få svidde kanter, men her brant jeg faktisk på ordentlig. Måtte stå ute og svi kantene... Luktet ikke godt rundt meg, men ble veldig stilig :)

      Slett